natrawienie.pl

Blog związany z tematami beauty, dietetycznymi jak i informacji dotyczących o zdrowiu.

Sport

Wszystko o bieganiu dla początkujących

Wszystko o bieganiu dla początkujących

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się bieganie jak zacząć wyjaśnimy w tym artykule. Warto mieć świadomość, że szereg pozytywnych skutków ma regularne bieganie. Przede wszystkim jest to czynność czysto fizjologiczna. Na nasze ciało ma wpływ zmęczenie i postępująca adaptacja organizmu do coraz większych obciążeń.

Zalety biegania

Dzięki bieganiu jesteś szybszy, wytrzymalszy i silniejszy. Na ciało wpłyną pozytywnie także endorfiny uwalniane podczas wysiłku fizycznego. Warto wprowadzić do swojego życia bieganie zalety to ogólna poprawa formy fizycznej i samopoczucia. Regularny trening biegowy szybko poprawi twoją formę, nawet jeśli masz problem z wejściem na szóste piętro bez zadyszki. Możesz być nawet zaskoczony tym, jak szybko uda ci się poprawić wytrzymałość. Po pewnym czasie rzeczy, które wydawały ci się niemożliwe będą dla ciebie bardzo łatwe.

Początki biegania

Bieganie to również świetna okazja do przewietrzenia głowy. Może to być dla ciebie odskocznia w trudnych i stresujących momentach. Warto wspomnieć, że działa też oczyszczająco i pomaga zredukować napięcie. W dzisiejszych czasach stres jest normalnym zjawiskiem i trzeba znaleźć sposoby, żeby sobie z nim poradzić. Zdarza się nawet, że zmęczenie psychiczne jest zdecydowanie większe niż fizyczne. Można śmiało powiedzieć, że taki trening oczyszcza głowę. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że bieganie jest dostępne praktycznie dla wszystkich. Oczywiście nie wszyscy mają predyspozycje do robienia mocnych wyników sportowych, ale przecież nie o to tu chodzi. Oczywiście z biegania muszą zrezygnować osoby, które mają problemy zdrowotne. Chodzi tu przede wszystkim o problemy z nadciśnieniem, sercem oraz krążeniem. Najlepiej zdać się na swój zdrowy rozsądek i zastanowić się, czy wizyta u lekarza jest konieczna. Bieganie idealnie sprawdzi się u osób, które zmagają się z otyłością. Jednak nie chodzi tu o ekstremalną otyłość, ponieważ wtedy bezpieczniej zacząć od łagodniejszych form wysiłku.

Wykonanie badań

Bieganie bardzo mocno obciąża stawy, a ten efekt potęgują tylko dodatkowe kilogramy. U osób ekstremalnie otyłych lepiej sprawdzą się szybkie marsze, czyli tak zwany nordic walking. Do biegania możesz wrócić po zgubieniu zbędnych kilogramów. Jeśli nie masz widocznych problemów zdrowotnych to możesz zacząć biegać. Dobrym pomysłem jest kontrolna wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, który sprawdzi ciśnienie oraz tętno spoczynkowe. Warto wykonać również komplet podstawowych badań, czyli morfologię, cukier, mocz oraz badanie cholesterolu. Można też zrobić EKG serca, a jeszcze lepiej wysiłkowe EKG serca. Podczas badania wysiłkowego EKG serca można wykryć wrodzone wady serca. Takie wady zazwyczaj nie ujawniają się podczas zwykłej aktywności. Należy się też umówić na wizytę z fizjoterapeutą w celu przeglądu całego ciała. Chodzi tu przede wszystkim o wykrycie problemów, które mogą wpłynąć na ryzyko kontuzji. Według powszechnej opinii idealna dawka umiarkowanego wysiłku to 30 minut. Nie należy przekraczać 3 treningów w tygodniu, jeśli nie jesteś zawodowym sportowcem. Po dokładnym przeczytaniu tego artykułu powinieneś wiedzieć wszystko o bieganiu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.